Nieuws SV AVRM

Minister benoemt Commissie WWM

(Bron: KNSA)

Met het Instellingsbesluit Commissie Wet wapens en munitie heeft de Minister van Justitie en Veiligheid de gelijknamige commissie per 7 februari 2022 benoemd. De benoeming van deze commissie vloeit voort uit een door de Kamerleden Chris van Dam (CDA) en Michiel van Nispen (SP) ingediende motie van 9 februari 2021. De Commissie WWM bestaat uit maar liefst 14 leden en wordt voorgezeten door oud-Kamerlid van het CDA, Chris van Dam.

De Commissie WWM heeft tot taak het maken van een probleem-inventarisatie ten aanzien van het functioneren van de Wet wapens en munitie en de onderliggende regelgeving. Voorts moeten, naar aanleiding van die probleem-inventarisatie, de mogelijkheden in kaart gebracht worden op welke wijze de Wet wapens en munitie en die onderliggende regelgeving gemoderniseerd kunnen worden.

Eén van de 14 leden van deze commissie is de directeur van de KNSA, Sander Duisterhof. Hij zal daar namens de KNSA, de schietsportverenigingen en de schietsport in zijn algemeen vertegenwoordigen. De KNSA vertegenwoordigt in die commissie tevens de schutterijen, verenigd in de Oud-Limburgse Schuttersfederatie (OLS).

Belangrijke prioriteit in de commissie voor de KNSA zal zijn het streven naar een langere geldigheidsduur van een verlof, het digitaliseren c.q. moderniseren van allerhande procedures en het stopzetten van de e-screener.

Voor het nalezen van het Instellingsbesluit klik hier.

knsa