Opnieuw een stevige set vragen van Chris van Dam, aan de minister van Justitie en Veiligheid

(Bron: Rob Boom)

Opnieuw een stevige set vragen van Chris van Dam. Erkenninghouders hebben fors schade geleden door het onterecht stilleggen van de werkzaamheden van de afdelingen Korpscheftaken van politie. Het bevreemdt de branche dan ook dat nu gevraagd wordt om de legeskosten over 2020 alsnog te voldoen, zeker omdat de werkzaamheden nog steeds niet hervat zijn.

Jagers hebben een vervelend gevoel nu ze hun privacygevoelige documenten per post moeten inzenden en voor onbekende duur met een kopie het veld in moeten. Nieuwe jachtaktes liggen al geruime tijd op het bureau klaar om opgehaald te worden of zijn überhaupt niet in behandeling genomen.

Sportschutters konden niet bij hun club terecht omdat alle verenigingen gesloten waren. Toch moeten ze nu alsnog legeskosten betalen terwijl de geldigheidsduur van hun verloven eerder middels een verlengingsbesluit is gewijzigd.

Wederom was vooraf overleg met de stakeholders handig geweest.

Een scherpe set vragen Chris van Dam! Veel sportschutters, jagers, verzamelaars en reënacters zullen genegen zijn op #47 van het CDA te stemmen op 17 maart.

Rob Boom

Vragen aan de minister