Bijscholing ‘Training geven 1,5 meter’

In verband met de huidige en aankomende versoepelingen rondom het coronavirus, zal het verenigingsleven van de schietsportverenigingen steeds meer op gang komen. Naast de buiten-schietbanen zullen vanaf 1 juli 2020 (onder voorbehoud) ook de binnen-schietbanen weer hun deuren kunnen openen. Uiteraard dienen de schietsportverenigingen zich daarbij te houden aan de hiervoor opgestelde protocollen waarin bijvoorbeeld ook de 1,5 meter afstand in acht genomen moet worden.

Deze protocollen hebben niet alleen invloed op de manier waarop schietsport wordt beoefend maar ook op de wijze waarop de schietsport wordt aangeleerd. Om het opgeleide sporttechnische kader (trainers) binnen de schietsportverenigingen te ondersteunen bij het aanpassen van hun trainingen op de 1,5 meter samenleving, heeft de KNSA de bijscholing ‘Training geven 1,5 meter’ ontwikkeld. In deze bijscholing worden trainers handige tips en alternatieve lesmethodes bijgebracht waarmee zij op 1,5 meter afstand het geven van trainingen op een veilige en verantwoorde manier kunnen voortzetten. Deze bijscholing mag tevens gebruikt worden ter verlenging van de sporttechnische kaderlicentie door Basistrainers Pistool en Geweer en door Basistrainers Kleiduiven.

Algemene informatie met betrekking tot de bijscholing:

Duur van de bijscholing Eén dagdeel (2,5 uur) bij voorkeur op een zaterdag
Doelgroep Basistrainers (Pistool/Geweer en Kleiduiven)
Niveau KSS niveau 2
Kosten € 25,00

Mocht u interesse hebben in het volgen van deze bijscholing, dan kunt u zich alvast inschrijven door middel van het online inschrijfformulier. U wordt dan voorlopig op de wachtlijst geplaatst en bij voldoende inschrijvingen in uw regio, ontvangt u een uitnodiging voor deze bijscholing.

Klik Hier voor het inschrijfformulier.

knsa